tisdag 9 november 2010

cert.

Jag har inte skrivit här sedan i Juni. Jag har varit borta från mig själv i min egen lägenhet och skrivit och läst och spytt och mensat och sånt. Sytt och pysslat och gråtit.
Gråtit massor. Över allt och jag har varit så ledsen över allt
Är det förresten fortfarande. Jag vet inte ens hur det blev såhär, jag låg bara så lågt så länge och nu har jag inte kraft nog att resa mig. Alla meningar börjar med JAG och det är vad som skrämmer mig mest.

Allt nära är så långt bort. Jag har varit sjukskriven för "personal reasons". För det är så personligt med 'AJW 9c3n5X!Q=("%(/!)=#%", men jag har inte kunnat skriva blogg. Bara bajs klottrat på olika papper som ligger sönderrivna i min säng. Jag somnar hållandes hårt i ett A4ark som fylls med svett och knycklas tills orden som återstår på det saknar sammanhang och mening och betydelse och fan och mens och mensvärk och pappalängtan och mammaoro och mormorochmorfarmisstro och aldrig kan jag lita på någon i hela världen. jo, kanske. jag vet inte.
det fanns något i mitt liv som var bra.

jag gick till min favoritbokaffär i dublin och gick ut med följande i min påse:
- tre tom waitsalbum (heart attack and wine, swordfishtrombones och frank's wild years)
- två charles bukowskiböcker (madness-nånting och någon annan)
- dagermans bränt barn på engelska. vet inte varför.
- musiken till quadrophenia
- den billigaste vargas llosaboken som fanns. kände mig pressad för den stod precis vid kassan och jag var nummer 2 i kön. Alltid nr två i kön.
Mycket finns att säga om tiden jag spenderade här inne. Att jobba i en bokaffär som den kan jag tänka mig att vara nöjd med. Skitjobb visst, men man får hålla i böcker dagarna i ända. Bläddra hur mycket man vill. Spendera alla pengar och läsa när jag inte chefen kollar. Stressigt i juletider kanske. Men inte direkt säsongsbetingat ändå. Och allra bästa kanske är om man får rabatt.
Dröm: ha eget bibliotek. Eller nåt. Att vara lycklig eller nära till det. Att känna sig säker.
En kille som jobbade där tittade på mig och frågade om jag behövde hjälp. "Nej" sa jag på engelska men hjälp, det är ju det enda jag behöver. Hjälp.

Smala Sussie skriver hjälp mig nån snälla eller nåt men jag knarkar inte, bor inte i värmland. tyvär eller nåt.

hjälp mig nån snälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar