måndag 24 maj 2010

Rockin' Road Festival

Igår, söndag, var jag i Drumcondra på Rockin' Road Festival. Det var (som ofta på denna ö) mods vs. rockers-tema med både gamla amerikanare och fagra scootrar. Utöver motorer, som jag är ganska ointresserad av, bjöds det på musik, något jag hyser större intresse för. Musiken föll mig i smaken ganska bra, inte på pricken kanske, men jag är inte alltid så kräsen. Vad som även bidrog till att dagen blev så fantastisk var trevliga människor, öl, bra dj och fint väder. Nja, något för varmt för min smak i försig. Dansen kom tyvär inte igång förrän Special Brew, sista bandet, spelade men visst spratt det lite i benen under These Charming Mens spelning. Special Brews gig var NICE för jag snurrade damer som danspartners i åldrarna 5-95 (se bilder längst ner) och bandet gick ut i publiken och röjde.


Jag undrar varför det finns så många coverband här på Irland. Har inte bestämt mig för om jag tycker det är bra eller dåligt än, mest dåligt tror jag. Igår såg jag inte mindre än tre stycken: [minns inte namnet] (The Jam); These Charming Men (The Smiths och Mozz) och Special Brew (Olika 2tone-klassiker). Men det finns fler, ex Jam & Clash Wallop (Gissa) och The Very Specials (Gissa). Bilder:

Liz is Evil


Gissa vad jag blev kär i...

Inte raggare i alla fall

Kanske

ÅÅÅH JAA >
No words needed...

Jamcoverbandet

solig sommardag i parken med en bärs...

Thomas


These Charming Men
Inte så charmigt
Jag var lite charmig kanske jaa
Trike
Myspace picture
Special Brew
Danspartner

en liten danspartner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar