tisdag 23 november 2010

hårt

jag vill bo ihop med jenny.

igår sa jonatan upp sig från jobbet och jag vill göra likaså och sen flytta till sverige och till jenny och kanske ibland bo hos tobbe när jag har råd och tid. jobba lite med gamla eller nåt. det är inte så kallt i dublin i jämförelse med sverige. jag bryr mig inte. är en zombie.


gårdagen: springer till tåget, missar nästan. asstressigt på jobbet, kanske stressigaste dagen någonsin. min dator krashar med massa osparat arbete. mina överordnade blir arga. omättande lunch. en kollega beter sig jävligt fittigt. allt på jobbet känns kuk utan glidmedel i en öken. fortfarande skitstressigt. väntar på tåget. tåget är sent. regn och storm och man är blöt. står undet taket men blir blöt ändå. tåget kommer inte. tåget är inställt. nästa tåg kommer. det är som i indien fast kallt. trångt. mörkt. sent. går hem i ovädret. ingen el. går tillbaka till tågstationen och växlar pengar. går hem. har el. har däremot inget toapapper. kissar och skakar. lagar mat. går till tvättstugan. ingen tvättmaskin i funktion. återgår till maten. ingen vitlök. ber en bön till döden om ett omgående besök. kryper ner i en björndräkt. somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar