måndag 3 augusti 2009

för punk för en seriös blogg. ....eller?

molotova är för punk för att orka blogga, men ska uppdatera bloggen ändå.

i förrgår var jag ute på 90s som som vanligt hölls på stället vid hörnet av torget. när krogen hade stängt plankade jag och några andra in på närcon, vad jag tror när något slags mangakonvent. alla där inne var utklädda och på mitten av skolgården (konventet hade intagit karros lokaler) var det världens ljudanläggning och d-i-s-c-o. har ni aldrig provat att gå på närcondisco som efterfest tycker jag ni verkligen borde prova det. att dansa och vara jättefull bland nyktra människor (?) utklädda till mangafigurer var något som kanske händer på andra planeter, så rymd-roligt var det!

idag ska jag åka till england på festival. det ska bli kuk, nej jag menar kul. inte så mycket kuk tror jag faktiskt eftersom jag ska dela rum med två killar och av erfarenhet vet jag att när två killar och en tjej delar rum blir stämningen lite stel och alla blir mer pryda än vad de i vanliga fall är. men nu är det ju inte vilka killar som helst jag ska dela rum med, men jag tippar ändå på att det blir mer fis och rap än kuk.

äh, kul blir det nog men jag måste ju klaaaaga också, det är väl vad den här bloggen egentligen borde gå ut på? orkar jag en vecka verkligen? en vecka i blackpool? jag vill gärna åka in till typ manchester och leva ut min kulturfetich bland industribyggnader och secondhandbutiker istället för att sitta på en sunkig pub och ruttna bort.

... säger jag nu, ja. annat ljud i skällan kommer det, med stor sannolikhet vara, när jag sett botten på ett par pints. jag hatar egentligen att gå så långt som till grottmänniskostadiet men det känns ändå som om det är vad den här englandsresan handlar om (om man bortser från alla konserter). utbudet av det sistnämnda är inte så dåligt, oklanderligt. fan, det jag kan inte kla-a-a-a-aga på

här även köpt ett par nya solglasögon, så att jag kan se verkligenheten i 3d eller 6d eller kanske ANDRA dimensioner. jag har länge längtat efter andra dimensioner, de är så spännande. (nästan lika spännande som folk som klär ut sig till mangafigurer).
frågan är bara om jag vågar bära dessa brillor ute bland folk. min rädsla grundar i fyra farhågor:
1. stöldrisken: någon kan bli avundsjuk på mina coola solglajor och lätt sno dem. de sitter inte så bra.
2. pinigt 1: om jag går runt och tittar på andra dimensioner kan jag råka gå in i något eller någon och en obehagligt situation kan uppstå.
3. pinigt 2: folk kanske inte inser vidden av coolheten i dessa glasögon och kan missta mig för någon som just varit på någon 3d-show eller spelat 3d-tvspel och glömt ta av mig glasögonen. så vill jag ärligt talat inte uppfattas.
4. TÄNK OM DE GÅR SÖNDER! okej, jag köpte dem för 26:- inkl. frakt ( ja!! det är sant!! jag beställde dem!!) men jag är ändå rädd om mina blå-röda (L) skatt!!

ps. det bör nämnas att jag köpte dessa istället för att köpa ett par nya riktiga glasögon, eftersom jag tappat bort mina och är nästan blind på ena ögat. ser världen mer i rött än blått, alltså. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar