onsdag 26 augusti 2009

mina ännu nyare glasögon

jag har bestämt mig för att uppdatera er om angående mina glasögon. jag har nu köpt ett par riktiga, med glas slipat för att passa mina ögons sjuka behov och med ett par bågar som kan ge mig andra identiteter än min egen i olika sammanhang. här är en bild: (jag tog sama tröja så inga tvivel om att jag verkligen är jag ska uppstå.)
bågarna är från cheap monday och visst, det är kanske lite väl popkulturistiskt för mig att ha dem, men whatever. finns det bättre bågar? i think not. glasögon sucks. men jag har ändå gjort en liten jämförelse mellan dessa brillor och mina 3d-glasögon för att se vilka som är bäst.

cheap monday-brillornas bra sidor:
förbättrar min syn
går att gömma sig bakom (folk på stan känner inte igen mig så jag slipper hälsa på dem)
cheap monday-brillornas dåliga sidor:
var inte så jävla "cheap" ... pretty much the exact opposite
kan inte få mig att se in i andra dimensioner
ger mig en nördiga look jag förtjänar
blir lätt kladdiga och smutsiga
3d-glasögonens bra sidor:
snygga
coola
ger mig förmågan att se allt i 3d/6d/andra dimensioner
slipper hälsa på folk på stan (för jag ser dem inte!)
billiga
smidiga att ta med sig överallt
3d-glasögonens dåliga sidor:
förbättrar inte min syn
går lätt sönder
kan ge mig en nördig look som jag inte förtjänar
sitter inte så bra
ja, det är väl bara att konstatera alla de positiva aspekterna med mina 3d-glasögon och lämna tillbaka de andra till synsam.
idag ska jag inte ha glasögon alls tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar