söndag 6 december 2009

Nytt liv

Jag bor i Sverige i 16 dagar till. Den 23 december är det här inte mitt hem längre, då är jag vad man kan kalla hemlös. Väldigt internationellt hemlös. Något nytt hem har jag såklart inte skaffat, inget permanent åtminstånde, men jag ska i 2 ½ veckor bo hos Gustav och Sanaz i Tokyo och sedan på ett flygplan. Efter snyltandet ska jag bo GRATIS på ett b&b i Dublin i 5 dagar innan jag får klara mig bäst fan jag vill. Känns som att jag är Kenta och Stoffe när jag säger så.

Jag har alltså fått ett jobb. Ett annat jobb än det jag har nu. I Dublin. I fredags fick jag det. Jag sökte det, hmm förra veckan någon gång. Snabba ryck kallar jag det, ungefär lika snabbt som jag bytt mening i detta stycke text. Snart kanske det kommer en lång mening. Nej, jag ljög. Jag sa förresten ja till jobbet, men måste bekräfta det officiellt imorgon.

Planen ser ut så här:
23 dec Arlanda - Frankfurt
23 dec Frankfurt - 24 dec Tokyo
10 jan Tokyo - Paris
10 jan Paris - Arlanda ELLER NEJ!!! så var det tänkt, ändring:
10 jan - Paris - Dublin
11 jan första dagen på mitt nya jobb

Jag orkar egentligen inte smälta detta innan det inträffar, jag får ta det som det kommer bara. Att lägga fokus på vad jag kommer sakna (min soffa, spelningar, mina skivor, familjen, vänner, friskis och svettis och massa annat) är slöseri av energi just nu. Det är idag 6 dec och jag har 5 tentor kvar på min kurs och fram tills jag åker ska jag även jobba 3-5 gånger i veckan. Men självklart uppstår det problem som måste lösas omgående. Nedpackning av hela mitt rum, får det plats i källaren? Hur mycket ska jag egentligen ha med till Tokyo? Hur mycket kommer jag orka att ta med till Tokyo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar