onsdag 30 december 2009

Gott nytt år

Igår var vi i Koenji och tog igen oss efter Disney Sea World genom att flänga ut och in ur skivbutiker, second handbutiker och tatueringsstudios. Nej, jag var för snål för en liten gadd. Mitt i Kouenji låg ett litet fik som hette Matching Mole på andra våningen i ett bostadshus på en sidogata. Vi var de enda gästerna, vilket faktiskt märktes eftersom fiket för ovanlighetens skull inte bara hade 5 sittplatser. Väggarna var svartmålade och 3 av 4 var fulla av läskiga bilder på förvridna dockor. Den sista fungerade som en stor bokhylla fylld av mangaböcker och skivor till salu. Vi köpte bara te men satt där i kanske 30 min. Han som hade caféet satt i ett hörn och rökte. Sedan gick vi i 40 min och letade efter skivaffären Boy i ett bostadsområde i Kouenji utan resultat. Vi gav upp runt 8 eftersom affärerna oftast stänger då och åkte till Korea Town och käkade skitstark mat istället.

Idag är det nyårsafton och vi ska ikväll gå på spelning i Waseda på Zone-b. Bland annat spelar Rough Stuff. Basisten har skickat ett meddelande på myspace:
俺らは明日は18:30に始まります。
早めだけどよかったらよろしく~。
ではまた明日!!!
oookeej. Jag får be Gustav översätta det där, men jag tror han menar att spelningen börjar 18.30.

Imorgon firar japanerna nyår och då ska vi gå och se på en parad vid Tokyo Tower.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar