fredag 19 februari 2010

Nära naturen-upplevelse

Utanför mitt jobb finns en bilväg och på andra sidan den en hästhage inramad av en låg stenmur. Idag när jag slutade låg molnen låga men temperaturen behaglig trots att det haglade. Verkligheten såg ut som om den varit editerad i photoshop med ett blått filter. Hästarna i hagen stod närmare vägen än vad de någonsin gjort tidigare (jag har aldrig sett dem tidigare) och åt av en stor höbal. Något hände inom mig och jag tror jag stod kvar i 10 minuter och studerade hästarnas ryckiga rörelser och allt var så vackert: deras håriga ben; hovar kraftfulla och tåliga; trädens strävan mot himlen och sedan ner mot marken, som i sin tur var täckt av rafsigt lingult hö och himlen, haglet och ljuset. Jag log hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar