söndag 28 februari 2010

Perfect day

Efter att ha irrat runt på diverse matmarknader, hare krishnarestauranger och turkbutiker avslutade jag dagen med en rejäl utekväll deluxe plus plus plus. Själva utekvällen började på en liten pub på Talbot Street med rugby och öl och irländska gubbar utan pekfingrar. Den forsatte på The Button Factory där det var spelningar på gång: The Dubtones spelade sitt set när jag kom och det var väl bra men inget överraskande. Skeleton Crew följde och ooo så tajt och dansant och häftigt haha psychobilly all over liksssoom och dans och folk och ja, öl. Efter spelade något rockabillyband som jag inte tog mycket notis om och sist ut var ett band som spelade Jam- och Clashcovers och det var tajt men inte så originellt men det var väl inte heller meningen. Draget kunde vara bättre men jag var Festen med stort F... Spelningarna slutade så tidigt som runt 23 och jag, Festen ville inte ta slut. Jag lyckades på något vänster på skjuts med BIL mellan Temple Bar och Thomas Street (det är lätt gångavstånd emellan...). På Thomas House var det bra musik och jag dansade till ska nästan hela natten. Vänskapsband knöts och pint dracks.

undulater på puben på Talbot Street
Skeleton Crew

Jam- och Clashcoverbandet

Tomi, från Finland

Thomas House

Här följer ett kollage av bilder på mig under kvällen,
Sinnesstämmning: glad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar