onsdag 12 maj 2010

Karma

Inte nog med att jag var förkyld som en man, visst skulle de regna och blåsa och vara kallt. Jag hade bara jeansjacka, ingen halsduk och inget paraply. Gick av vid Tara Station och smet in på närmsta Spar för att köpa paraflax och vantar. €5.29 av mina €10, helt ok. På O'Connell St tilltog regnet jag jag fick hoppa smidigt mellan vattenpölar och turister. Humöret var på topp trots att jag var så täppt att jag knappt kunde andas, hostade smelbitar och regnet... och alla jävla människor. Skulle jag hinna? Jo, jag var precis i tid antog jag. Blev förbisläppt av en bil för första gången i Dublin, nickade glatt och tittade in i en och annan asiathandel, polsk affär och turklivs och tänkte "åh, vad jag kommer bo nära till allt det här!"

Satt på trästolen med handen under hakan. Var skulle jag fästa blicken?

På väg ut och med heltäckningsmatta mjukt under luftsulorna, liksom skönt. Var? VART? VAR? var nä nän än nä nä nä nä nä nä.
Ja, jag skulle gå ut från mötet med min landlord för att ta ut pengar till depositionen när jag upptäckte att min plånbok var borta. Helst av allt skulle jag vilja fråga varför regissören till Happiness tagit sig an mitt liv. varför? VARFÖR?! jag vill bara veta anledningen.
Hur som helst hjälpte min nya landlord mig med att ringa och spärra alla kort och så, vilket var skönt.

Idag ringde min bank och sa att den hittats på en toalett på ett hotell. Fucking jävla silare som snor 5€ och lämnar alla korten. JAG HATAR pfapo3u xermzALLT.
nej jag gillar min nya lägenhet jättemycket

JÄTTEMYCKET!!!

jag flyttar nästa måndag till finaste sötaste mysigaste bästaste lilla ettan i hela dublin <3 ååh hjärta. jag slipper mögel i köket och jobbiga roomies som går runt nakna och spelar hiphop mitt i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar