söndag 14 mars 2010

Some kind of hate/love/sjukdom/knark/-ism

Veckan har varit intensiv och händelserik och jag har sett Alice i underlandet i 3d, varit på matmarknad (as usual) och lördagen, igår alltså, var höjdpunkten. Innehåll: Guinness Storehouse rundtur; Govindas; matmarknadx2; rugbyvinst mot Wales och vår i Dublin en lördag. När dagen led mot kväll drogs vi som magneter till Thomas House där det var musik och dans och fest i allmänhet. När jag hade snott tillräckligt många obevakade halvfulla pitchrar och Johan blivit tillräckligt bra kompis med irländaren Lukas (läs: när Thomas House stängde) gick vi med honom och några andra punks till Fibber Magees. Inte den närmaste Fibbers, utan den som ligger på Parnell Street, på norra sidan, typ aaaaslångt från Thomas House. Lukas och hans polare har typ dubbelt så långa ben som jag och jag sprang nästan hela vägen... Vi stannade på Fibbers och muckade med några idioter som utgav sig vara fascister, de var som väntat inte så populära bland punksen som vi beblandat oss med. När det var dags för mig och Johan att röra på apostelhästarna stod de (idioterna) utanför Fibbers och rökte. Vi gick och mindade våra egna business när de började följa efter oss och skrika och mucka. Det blev ingen fight men blä så nära det var. Jag pallar fan inte sånt alltså. Fibbers verkade vara ett trevlig ställe men om det hänger fucking bonn-nassar där är jag inte så kåt på att gå dit.

Idag ville jag bort från all uppkokad ilska och vad kan bättre locka fram det mjuka i människan än ett gulligt djur? Runt lunch åkte vi ut till Howth som ligger norr om Dublin för att kolla på sälar. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH DDETS=#M=E%(wx05023w det var så himla fina mmmmmmmmmmm sälar mmmmmm söta djur hjärta. mmmmm fin natur och hav och öar och klippor och vågor och sol och vår och båt och hav och fåglar och sälar. puss på howth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar