söndag 7 mars 2010

vi har i alla fall tur med vädret

Thomas bor på Thomas Street, precis mittemot Thomas House och igår var jag där och bakishängde. Vi lyssnade på fransk oi! och var lagom sega. När jag fått nog av anekdoter om skins som drunkat när de försökt rädda katter i vatten och annat franskt, så tog jag bussen till min hood och gick på avskedsfest för min chef på Courtyard. Vi fick två öl var gratis och när jag sett botten på dem, men även på min plåbok kallade jag det en dag och traskade hemåt.

Idag ska mitt lag spela en jätteviktig match och om vi förlorar kan vi inte vinna ligan. Alla i laget är så fokuserade just nu, det är märkligt att se det utifrån. Jag, som inte har någon tävlingsinstinkt whatsoever, har lite svårt att se allvaret i det men jag låtsas och skämtar inte så mycket, för att visa hänsyn till dem och till tränarna. Idag ska jag inte spela heller, utan bara titta. Nästa match däremot kan det hända att jag blir inbytt, om så skulle ske är jag väldigt nervös.
Senare, i eftermiddag landar Johan i ett plan från Arlanda (nej, inte ryanair!!!!!) och stannar här lite mer än en vecka. Det blir fullt hus eftersom VGs girlie är här på besök. Vi har inga större planer för veckan men ska försöka hinna med ett besök på Guinness brewery och kanske Tea Garden(där man röker te i vattenpipa). Fredagsplanen är väl som vanligt: supa i Dublin, men denna gång mer specifikt på Thomas House och klubben Some Kind of Hate som på postern lovar: OI! punk hardcore psychobilly.

ps. Det är så jääääävla fint väder!!! WOHO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar