lördag 16 januari 2010

Det regnar inte på puben


Dublin har hittills inte överraskat utan erhållit allt jag förväntade mig och inte förändrats märkvärt på 4,5 år sedan jag senast ”bodde” här. Den som förändrats är jag men fortfarande uppskattar jag staden lika mycket, om inte mer. Vad som är tråkigt är att jag inte haft så mycket tid att ägna Dublin som jag velat på grund av jobbet men jag ska inte klaga, allt är bra faktiskt.

Hittills har jag bott på ett litet b&b men på fredag ska jag flytta in i ett nybyggt hus med tre killar från Skellefteå. Huset ligger nära jobbet här i Leixlip ca. 45 min utanför Dublin och det är av flera anledningar mer idealt än en etta i Dublin. Jag har varit och tittat på flera små råtthål kring North Circular Road men föredrar Leixlip framför att micra min mat sittandes på toastolen…

På torsdag ska jag på The Shitty Limits m.fl. och det ska bli askul verkligen. Jag ser så mycket fram emot att komma ut lite och träffa nytt härligt folk och njuta lite av bra livemusik.

Jag har inte tagit så mycket bilder här i Irland än men det kommer senare, nu kan jag bara erbjuda denna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar