fredag 22 januari 2010

Shitty Limits mlf.

Igår var jag på Lower Deck i södra Rub-a-Dublin och såg Shitty Limits, Loose Nut, Moutpiece och något annat band jag inte minns namnet på. Jag insåg att det kunde vara bra att infiltrera scenen och stadens musikintresserade tidigt under min vistelse så det var upp till bevis. På toaletten försökte jag bli kompis med en full tjej genom att skämta om handfaten men hon tyckte nog inte jag var så rolig, hon sa något obegripligt på typ ett annat språk, log och gick. Som tur var kommer Shitty Limits från England och jag kunde kommunicera med medlemmarna bättre än vad jag kunnat med någon okänd på en månad. Bandmedlemmarna i Shitty Limits var de enda som pratade med mig på hela kvällen när jag tänker efter, om man inte räknar med bartendern, och det gör man ju inte.


Shitty Limits var för övrigt skitbra men publiken var otacksam och pissdryg. Moutpiece var helt malplacerade eftersom det var ett stonerrockband och Loose Nut var överraskande bra men saknade publikkontakt och scennärvaro (irländarna älskade däremot detta framträdande verkade det som). Röjet under Shitty Limits var under all kritik med tanke på att Dublin är Irlands huvudstad. Nej, nu klagar jag för mycket igen. Jag tyckte faktiskt när jag var på väg hem MED TAXI (inte billigt alls att missa sista skitbussen hem...) att kvällen var värd vartenda öre. Imorgon ska SL spela i Dublin (söder om söder) igen, jag skulle vilja gå med det verkar vara på typ en hemmadfest eller nåt så jag tror inte jag ska det. Bilder från gårdagen:

För att uppdatera er lite kring mitt liv så kan jag berätta att jag just nu enbart är vaken för att jag väntar på att torktumlaren ska spotta ur sig mina sängkläder (förhoppningsvis torra). Idag har varit en riktigt bra dag. Jag älskar mitt nya jobb. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar