torsdag 7 januari 2010

Glassfest!

Jag vet att jag inte varit jättenoga med att uppdatera bloggen de senaste dagarna men så mycket lider ni inte av nyfikenhet över vad som händer mig i Japan, att ni vill att jag uppdaterar varje dag.

Eftersom att min födelsedag inom kort kommer att infinna sig när jag är på en annan ort där jag inte känner en kotte vill jag fira i glada vänners lag, gärna här i Tokyo (vad har jag för val?). Så igår tänkte vi gå till en jazzbar och ha trevligt men det slutade med att vi hamnade på Gotanda Station, där vi köpte 12 glasskulor och vi åt upp dem rekordfort. Resten av kvällen befann vi oss i ett sockershockstadium och fnittrade värre än vi hade gjort om vi valt att gå till jazzbaren. Bilder från festen:Gott. Idag ska vi kanske gå till ett tårtställe och fira lite också. Ikväll blir det NEKO CAFE med Ikeda. Neko betyder katt på japanska och på ett neko café har de lösa katter som man kan kela lite med. Jag hoppas bara att de inte har några kattungar där för då bryter helvetet ut. Om jag får en allergisk reaktion ska vi gå till en punkklubb som heter The Alps.

Om ni undrar hur min mage klarade av glassen så har jag ett enda svar: svårartad laktosintolerans + glass i stora lass = error. jippi. Jag måste sluta fuska när jag är på semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar