söndag 17 januari 2010

Pravda

Imorse kl. 10.15 låg jag och sov ruset av mig i lugn och ro när gamla räven Gerry Maguire kom in som ett yrväder denna januarigryning dagen innan min födelsedag och skrek och hytte med sin käpp. Jag måste ha befunnit mig i orkanens öga för jag kände mig helt opåverkad av stormen som blåste igenom vårt b&b, killarna i de andra rummen började också väsnas och stöka. Hur som helst tog det mig kanske 3 minuter från denna stund att ta på mig kläder och sätta mig vid frukostbordet.

Anledningen att jag befann mig i detta zombiestadium imorse berodde nog på att vi kom hem från city centre runt 4 inatt. Pravda hette baren vi hängde längst på igår och att gå in där kändes som att komma hem. Innan jag hade beställt min guinness (som kostade 4€, ett perfekt pris - inte för dyrt och inte för billigt) insåg jag att detta var min nya favoritbar. Om jag ska beskriva Pravda kommer det inte låta lika bra som det är i verkligheten men jag kan göra ett försök.
Pravda: tre våningar, eller nej inte våningar, mer som nivåer; sovjetisk propagandakonst på väggarna, bra musik (inte tagen från min mp3spelare, men inte så att man måste hålla för öronen), trevligt folk som inte var rädda för att dansa. Vad var det jag sa? Det låter inte alls märkvärdigt bra men det var det. haha. Här är Pravdas hemsida: http://www.pravda.ie/ Vad jag vill förtydliga är att Pravda inte var en mötesplats för bajsnödiga pretton utan stämningen var helt avslappnad och trivsam. Grand!

Imorgon fyller jag som sagt år men jag ska nog inte göra något speciellt, kanske firar med en bakelse på jobbet eller en extra frukt. På lägenhetsfronten är det lite grumligare än tidigare förresten. Landlorden som vi hade snackat med började krångla och ville inte hyra ut sin femma till fyra pers utan helst till tre av någon jävla anledning som antagligen heter fylla/religion/knark/sjukdom så vi kanske ger honom fingret om han inte ändrar sig och letar boende på annat håll. Varför skriver jag vi egentligen? Ja, de andra krapparna vill inte hyra en femma själva för att det blir för dyrt för dem. Fan jag vet inte riktigt hur jag ska göra med boende alltså men jag letar och det verkar inte vara så svårt att hitta men det kostar en del... Äh, det här löser sig snart. Jag har mitt rum hos Gerry tills på fredag och tills dess kommer det garanterat att ha löst sig. Oroa er inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar