fredag 23 april 2010

Åt ett äpple som smakade som ett päron

Jag har lovat att börja fyllablogga men bryter mitt löfte igen. Jag är nykter.

Idag åt jag ett äpple som smakade som ett päron. Jag tror jag såg sångaren i Clash & Jam Wallop. En mås bajsade jättenära mig. Jag gymmade inte.

När två fåglar bråkar i luften ser det så brutalt ut för de kan inte koncentrera sig fullt ut på slagsmålet utan måste även hålla sig flygande och försöka få den andra ur balans plus vinna slagsmålet och vad det nu må vara över. Är det till exempel en brödbit måste ena fågeln kanske ta den ur den andra fågelns klor samtidigt som han hackar på honom och flaxar för att hålla sig uppe i luften medan den anfallne måste försvara sitt byte och flyga och inte ramla bakåt eller ner.

Igår sa Thomas att han ska flytta tillbaka till Frankrike i juni och att jag kan få ta över hans rum på Thomas Street, mittemot Thomas House och det är väl ett lite dodgy area och mycket sämre standard än så som jag bor nu men jag kan inte bli gladare. Det är billigt och nära till grötcaféet (dit ska jag fanimig gå imorgon) och nära bussen till jobbet och nära till affärer och matmarknad och Temple Bar och nära till det jag behöver. Jag kommer nog att vara bostadslös i 2 veckor men det får jag lösa då genom att kanske sova på soffan hos en kollega eller så. I juni flyttar jag alltså till Dublin 8! Centralt? JA!

Köpte förresten två till böcker i serien jag ska om i förra inläggen idag: Wittgenstein och Marxism. Jag pallade in Nietzsche helt enkelt. Köpte även V. Woolfs blablabla lighthouse någonting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar