söndag 4 april 2010

Skazz och Clash & Jam Wallop @ Le Cirk

Precis när coverbandet Clash&Jam Wallop, eller vad det nu heter, började spela så kom jag till Le Cirk men upptäckte att jag hade missat Liz is Evil, vilket jag inte alls är ledsen över. Jag vet inte vad jag ska säga om det här bandet men det var lika bra som sist och är väl bra mest för att låtarna de spelar är så jävla klassiska och bra men de bidrar ju knappast med något eget. Jag stod ganska långt fram... okej jag stod längst fram... med Lukas och dansade och skrek och hade mig innan jag insåg att jag var tvungen att mingla runt lite. Så då minglade jag runt. Att mingla blir ju ganska långtråkigt tillslut så när Skazz spelade gick jag in för att bara dansa. Ja, jag stod längst fram. Skazz trumpetkille har inga händer, det ser lite roligt ut. Musiken och spelningen då? Ja, det var väl över förväntan, med andra ord: svinbra. Jag behövde verkligen lite svettig baktaktsflås ett par timmar (långt set, jaa). Insikter om varför jag ser ut och varför jag är som jag är uppenbarades för mig och jag tänkte ett flertal gånger att DET HÄR ÄR LIVET, DET ÄR DET HÄR JAG LEVER FÖR, DET HÄR ÄR ANLEDNINGEN TILL ATT JAG KLÄR MIG SOM JAG GÖR OCH UMGÅS MED DE SOM JAG UMGÅS MED OCH ANLEDNINGEN TILL ATT JAG BETER MIG SOM JAG GÖR OCH GÅR PÅ SÄTTET JAG GÖR, DET PÅVERKAR MITT KROPPSSPRÅK OCH TALSPRÅK OCH SMAK ANGÅENDE KONST, BÖCKER, FILMER, KLÄDER OCH AAAALLT. DETTA ÄR ALLT. DETTA ÄR JAG. Med andra ord var spelningen vild och galen och svettig och lite vulgär. Bandet verkade helt paffa över responsen från publiken och berättade att de vanligtvis spelar på bröllop och begravningar där ingen tidigare hört talas som musikgenren SKA. 'nough said om Skazz spelning. Vi hängde kvar på Le Cirk tills de stängde, även om jag var nära på att bli utkastad flera gånger för att jag tog med mig min öl ut när jag skulle hålla rökarna sällskap.

Fråga: Efterfest?
Svar: Ja
Rätt.

Fråga: Taxi hem kl. 5?
Svar: Ja
Rätt.

Den här första bilden heter "I'm all boobs, Basil."
I'm all boobs, Basil
2tone stockings!
Jag och Lukas, som såg ovanligt proper ut

Skazz

Lukas
Wallop
Minns inte namnet, men punkare från Lettland
Sam
Jag och Sam på efterfest

Efterfest

Efterfest

Jess på efterfest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar