fredag 2 april 2010

Ledig och jäser bara :)

Jag har nyss läst ut "Håpas du trifs i fengelset" av Susanna Alakoski, ligger i sängen och klockan är 12.30. Jag är nöjd. Jag är ledig. Redan har jag hunnit gå en morgonpromenad och ätit himmelsk frukost: soygurt med färska jordgubbar (OBS! sant); knäckebröd (OBS! sant) med hummous och örtte och såklart äppelpaj som blev över från igår. Nu gäspar jag mycket, kanske ska sova en stund till.

Imorgon ska jag på Retro Revival Club på Le Cirk som ligger på Dame Street och se Skazz, Clash and Jam Wallop (coverbandet som jag tidigare skrivit om) och Liz is Evil. Känns helt okej att få veckans obligatoriska dos skanka.

Om en vecka åker jag till Stockholm och ja, jag ska se Cock SParrer, Gatans Lag och Agent Bulldog. Ska glassa i Stockholm till söndag då jag ska till staden som jag ibland benämner som hem, Örebrooo. OOO. ooo. Och där ska jag träffa min pappa åh hjärta och familjen och folk jag känner och handla skivor på Banana Moon och nötter på Alibaba och kanske käka på Elvis och ta kort på slottet och gå förbi mitt gamla gymnasium och sucka och tänka "åh, hur kunde jag spendera tre år här?" och sedan gå förbi statyn där alla emokids hänger och antingen känna "åh, min stad mitt land..." eller "TVI fy fan!" Jag är även öppen för andra reaktioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar