lördag 17 april 2010

Nörd

I juni gör jag mitt nästa Sverigebesök, denna gång bär det av till Göteborg för att besöka festivalen West Coast Riot, där bl.a. The Specials, Flogging Molly och Sista Sekunden ska uppträda. Tidigare samma månad, juni alltså..., måste jag flytta för vi, jag och mina roomies, har kommit överens om att säga upp lägenheten då eftersom VG ska flytta till Sverige och Kludd vill flytta till något annat land. Vad ska bli av mig? Jag ska försöka hitta något place i centrum av Dublin och pendla till jobbet istället för att bo här ute i ingenstans.

Igår var jag förresten på ett spännande evenemang på Murrey's som ligger i korsningen Parnell/O'Connoll St. Ja, jag skrev ju om det här i förra inlägget. Kvällen var bra och musiken var sådär. Jag tackade snällt men bestämt nej till efterfest och kom hem ganska tidigt i ett bra skick. Vaknade imorse av svett och såg det underbara vädret, tog på mig solglasögon och åkte in till stan för att sitta på Bite of Life, äta gröt där och läsa ut "Doktor Glas" och sedan köpa nya böcker. Hittade en ASCOOL serie med olika böcker som behandlade olika ämnen, teorier, ideologier typ for dummies och jag ville köpa ALLA men köpte bara sociologi och postmodernismen förklarad men nästa gång jag går dit ska jag köpa Nietzsche och Marxismen också. Hade tänkt köpa Grapes of Wrath men den fanns inte så det blev en annan John Steinbeck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar