onsdag 28 april 2010

Valborg

Det är skönt att jag inte är i Sverige på Valborgsmässoafton i år. Valborg brukar innebära så mycket negativa känslor, jag kommer inte på något bra specifikt exempel men jag förknippar Valborg mycket med nyårsafton. Av empiriska skäl har jag anledning att inte ha höga tankar om festligheterna kring dessa högtider. På fredag tänker jag inte fira Valborg eller Beltane utan bara ha vanlig fredag på Punky Reggae Party på Seomra Spraoi. Vanlig och vanlig... Jo, ganska vanlig kanske. Bättre än vanlig Valborg i alla fall, mindre ångest och påtvingad fylla, slagsmål och spya och mer dans, endorfiner, ska och måttliga mängder alkohol, glädje och anarkister.

På tal om det så är det ju 1a maj på lördag och jag ska gå i ett tåg från Parnell Square till ja, jag vet inte. Jag vet typ inte ens var Parnell Sq ligger men jag ska googla det nu. Minns inte tid heller. Här på Irland är det inte en röd dag på lördag utan de tar ut den på måndag istället. Jag förstår verkligen inte systemet med bank holidays/röda dagar här men ja... det blir nog bra. Bite of Life, där jag vill äta gröt på lördag lär inte ha stängt och det gör mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar